Κυριακή, 11 Αυγούστου 2013

Κρίση

Αισθητική.
Ένας Μεγάλος ρατσιστής.
Άνθρωποι-θεοί που κρίνουν για χάρη της τα πάντα.
Κάνε ό,τι θες, ντύσου, σκεπάσου, πήδα από το παράθυρο, μα προς Θεού! Μη προσβάλλεις την αισθητική μου!. Ούτε και την ευφυΐα μου! Ούτε και την κρίση μου!

Οι "όμορφοι" είναι "χαζοί".
Οι "βλάκες" δεν αντέχονται.
Είσαι "χοντρός", σκεπάσου!
Είσαι "ψηλός", τι άχαρος!

Να σκοτώσουμε τους κακομούτσουνους, όπως μας λέει κι ο Μπορίς, μα μαζί με αυτούς και
τους άχαρους και τους χαριτωμένους (Χριστέ μου! Μα πραγματικά νομίζουν ότι είναι χαριτωμένοι έτσι όπως κάνουν?)
τους βλάκες και τους έξυπνους (μα ΟΛΑ πια τα ξέρουν?)
τους ψηλούς και τους κοντούς (τι να τους κάνεις?),
τους χοντρούς και τους ξερακιανούς,
τους σοβαρούς και τους αστείους.

(Κι εσύ μικρούλα που γράφεις τις γραμμές αυτές, μη βιάζεσαι να χαρείς...σε κάποια κατηγορία θα εμπίπτεις κι εσύ...)

Τελευταία έχω αρχίσει να βλέπω με συμπάθεια τα χοντρά μπούτια που ξεπροβάλλουν εδώ κι εκεί από κανένα σορτς, τις μπυροκοιλιές που δεν νοιάζονται να κρυφτούν, τον αυτοσαρκασμό γα το "χαζό" που όλοι έχουμε μέσα μας και γενικά οτιδήποτε καταπατά τους κανόνες της κλασικής ομορφιάς και του αποδεκτού ή φυσιολογικού νοιώθω πως διευρύνει μέσα μου την έννοια της εικόνας του ανθρώπινου και με βοηθά να ζήσω καλύτερα γιατί μοιάζει να μου πετά στα μούτρα μια λέξη που χρόνια τώρα χρειάζομαι: απενοχοποιήσου!

Και η απενοχοποίηση έρχεται μόνο όταν σταματάς να κρίνεις.

20 σχόλια:

  1. Έτσι ακριβώς είναι. Για την ακρίβεια ένα πράγμα με ενοχλεί ακόμη και στην αισθητική. Η πρόκληση για την πρόκληση. Αλλά και πώς να το αποφύγεις? ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάντα θα υπάρχουν πραγματα που θα μας ενοχλούν ή δεν θα μας αρέσουν. Το θέμα ειναι να καταλάβουμε ότι αυτό αφορά εμάς προσωπικά και κανέναν άλλον. Δε χρειάζεται να αποφύγεις λοιπόν τίποτα. Δικαιούμαστε όλοι την προσωπική μας άποψη. Αλλά δε χρειάζεται να την επιβάλλουμε και ως κοινωνικο κανόνα, ε;
    Τις καλύτερες καλησπέρες μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία η προσέγγισή σου για τα κριτήρια!!! Και κυρίως ευχάριστη και απολαυστική!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλώς σε βρίσκω!
    Συμφωνώ απόλυτα με τη προσέγγιση σου αυτή περι αισθητικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς βρεθήκαμε λοιπόν!
      Ευχαριστω για το σχόλιο. Ειναι όμορφο να ξέρεις πως υπάρχουν κι άλλοι με τη δική σου οπτική.
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  5. Καλησπέρα αγαπητή....

    Απενοχοποιηθήτε λοιπόν....

    Μια χαρά είναι και οι κοιλίτσες και τα παχάκια....αν ο άνθρωπος είναι στην συναναστροφή του άνθρωπος....τι να την κάνεις την ομορφιά αν δεν συνοδεύεται π.χ. από ένα ζεστό χαμόγελο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ μου φίλε,
      Τα χαμόγελα σίγουρα προηγούνται, όμως σκεφτείτε πως κάποτε οι κοιλίτσες ήταν ο ορισμός της ομορφιάς.
      Τις Καλημερες μου!

      Διαγραφή
    2. Γιατί θεωρείτε δεδομένο ότι όλοι σήμερα αποδέχονται την ομορφιά , έτσι όπως την ορίζουν οι εν πολλοίς αμφισβητούμενου ανδρισμού μόδιστροι με τα κορίτσια να αποτελούν κρεμάστρες σε φορέματα με όσο το δυνατόν λιγότερο ύφασμα;
      Σκεφτήκατε ίσως ότι το στυλ της γυναίκας με στενή λεκάνη αντροφέρνει , ή ότι είναι δεδομένου άλλου είδους σεξουαλικής προτίμησης;
      Σας κάνω κάπως ρατσιστής;
      Εμένα αυτά μου έρχονται στο μυαλό όταν βλέπω τα απαίσια παντελόνια με το ελάχιστο καβάλο , που κάνουν σήμερα θραύση , που για να δείξει όμορφο πρέπει αυτήν που το φοράει να είναι είκοσι κιλά το ανώτερο και ο γοφός της να είναι εφηβικός....
      Μήπως θυμάστε εκείνα τα φοβερά μεσάτα γυναικεία - καθαρά γυναικεία- παντελόνια πριν είκοσι χρόνια που τονίζανε τον γυναικείο γοφό σε όλο του το μεγαλείο;Εκείνο το χάρμα οφθαλμών...το έχετε δει τελευταία;

      Καλησπέρα είπα;
      Καλησπέρα αγαπητή....

      Διαγραφή
    3. Τα Μπάγκυ! Αχ Θεέ μου! Που τα θυμηθήκατε; Χαχαχα! Θυμάστε και τις βάτες που όλοι μοιάζαμε σαν έτοιμοι για απογείωση; Αχ! Μόδα είναι και γυρίζει...και όμως για ρωτήστε το γιός σας να σας πει τη γνώμη του και θα δείτε αγαπημένε μου φίλε πως όσο και να μην το θελουμε, η άποψη που έχουμε για το ωραίο διαμορφώνεται ή έστω επηρεάζεται από την κοινωνία στην οποία ζούμε και την εποχή μας. Και η δυσκολία έγκειται στο να δεις την ομορφιά πέρα από κάθε μόδα, όποιας εποχής κι αν ειναι και πέρα από κάθε κανόνα. Εστω κι αν, όπως έγραψε ο φίλος παραπάνω, ειναι αμφισβιτησημη.
      Υ.γ. Η νεότητα ειναι πάντα όμορφη αγαπητέ! Δεν χρειάζεται πολλά, δε συμφωνειτε;

      Διαγραφή
    4. Σίγουρα τα νειάτα είναι όμορφα , όπως και να' ναι...

      Αλλά τα μπάγκυ ή όπως αλλιώς τα λένε είχαν να τονίσουν το γυναικείο κορμί , που όσο πιο πληθωρικό ήταν τόσο το κολάκευαν...

      Αυτήν η θυλικότητα σήμερα, μού'ρχετε να πω ότι είναι υπό διωγμό...
      Αυτό που τονίζεται σήμερα είναι πιο αμφι-κάτι....
      (αμφιλεγόμενο να πω; ανφι-σέξουαλ να πω; δεν φαίνεται να είναι ξεκάθαρα το θηλυκό από το αρσενικό....)

      Διαγραφή
    5. Εδώ έχετε δίκιο, αλλά είναι τόσο μεγάλο το θέμα που λέω να μην το πιάσω...μόνο ένα θα πω: έβλεπα ένα ντοκιμαντέρ για το πόσα φύλα υπάρχουν ανά τον κόσμο (ή το πόσα έχουμε αποδεχθεί) και η απάντηση με εξέπληξε, διότι ήταν 7! Κι εγώ που έχω συνηθίσει να σκέφτομαι αρσενικό-θηλυκό :-)))

      Τις καλημέρες μου! (τι παθαίνω και Κυριακή ξυπνάω τόσο νωρίς, ποτέ δεν θα καταλάβω...)

      Διαγραφή
    6. Αυτά δεν είναι φύλα, βάσει φυσιολογίας, αλλά βάσει προτιμήσεων....
      Μεγάλο το θέμα...

      Μάλλον το πρωινό της Κυριακής είναι απόλαυση να ξυπνάς νωρίς , γιατί έχεις όλη την ημέρα δική σου και θέλεις να απολαύσεις την ελευθερία της όσο γίνεται περισσότερο...

      Καλημέρες...πολλές και καλές

      Διαγραφή
  6. χμ.. νομιζω οτι ειναι καλο να ξερουμε τις μικρες μας ατελειες και να τις απενοχοποιουμε, να μην αποτελουν εμποδιο ουτε για την αυτοπεποιθηση μας, ουτε για την προοδο μας. αλλα υπαρχει και το αλλο ακρο.. παραδειγμα, προσφατα σε μια παρεα μια κοπελιτσα με αρκετα παραπανισια κιλα ελεγε οτι δεν νομιζει πως χρειαζεται να χασει βαρος κι οτι θελει να κανει γυμναστικη μονο για να σφιξει. η απενοχοποιηση της ατελειας της, την εκανε να μη τη βλεπει πια?

    καλο βραδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Φανή,
      Ευχαριστω για το όμορφο σχόλιο. Σε μια παρόμοια συζήτηση που είχα πρόσφατα, μας είπε μια φίλη για ένα ζευγάρι που γνωρίζει που η κοπέλα ειναι αρκετά παχιά. Ο φίλος της όμως σεξυ (για να το πω κοσμίως) την ανεβάζει, μωρό μου την κατεβάζει. Έχω κι έναν φίλο που τρελλαίνεται για γυναίκες με γαμψή μύτη κι εγώ θεωρώ τρομερά σεξυ τους άντρες με στραβά πόδια.
      Αυτό που θέλω να πω ειναι πως αυτό που για τον έναν ειναι ατέλεια για τον άλλον ειναι ιδανικό. Δεν προσπαθώ να ωραιοποιήσω τις ατέλειες μου (οτιδήποτε θεωρούμε ατέλεια καλό ειναι να προσπαθούμε να το βελτιώσουμε) αλλά πιστεύω πως πρέπει να μάθουμε να βλέπουμε τα διαφορετικά πρόσωπα της ομορφιάς.
      Ασε τη φίλη σου να ειναι και να νοιώθει όμορφη με το δικό της τροπο κι ας έρχεται σε αντίθεση με το δικό σου.
      Ας πορευτούμε χωρίς ενοχές μακριά από τα πρότυπα :-)
      Καλή σου μέρα καινούργια μου φίλη!

      Διαγραφή
    2. θα συμφωνησω μαζι σου!
      προσπαθουσα περισσοτερο να πω οτι το καλυτερο ειναι να αγαπησουμε τις 'ατελειες' μας, να μη μας κρατανε πισω, αλλα να μη περασουμε κ στο αλλο ακρο..

      καλο σου απογευμα!! :)

      Διαγραφή
  7. Στον Happypepper

    Λόγω επερχόμενης πρεσβυωπίας και καθώς τα γραμματάκια στο κινητό μου εμφανίζονται μικρούλια, έσβησα κατά λάθος το σχόλιο του αγαπητού φίλου Happypepper. Ευτυχώς η μνήμη μου δεν με έχει ακόμη εγκαταλείψει ολοκληρωτικά και παραθέτω αυτό που εγώ συγκράτησα (φημίζομαι για την οικονομία μου στις λέξεις ώστε Happypepper ελπίζω να μου συγχωρέσεις που τις προτάσεις σου τις σύμπτυξα σε μία :

    «Αντί άλλου σχολίου θα ευχηθώ να καταφέρουμε να απολαύσουμε την ομορφιά όπου κι αν βρίσκεται κι ας είναι αμφισβητήσιμη».

    Ένα σχόλιο που λάτρεψα γιατί ο καλός αυτός χαμογελαστός τύπος που το έγραψε έχει τον τρόπο να κάνει τα πάντα όμορφα και εύκολα (τουλάχιστον αυτή την εικόνα μου έχει δώσει) και πραγματικά νιώθω πως αυτό που εγώ έγραψα σε πολλές προτάσεις πιο πάνω, το έκανε κατανοητό μέσα σε μία!

    Σε ευχαριστώ Happypepper και άλλη φορά υπόσχομαι να προσέχω περισσότερο ποιο κουμπάκι θα πατάω 

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολυαγαπητή, εμμμμ... (Μ),
    Καταρχήν χαμογελάω.
    Χαίρομαι πολύ ότι κάνω τα πράγματα να δείχνουν όμορφα και εύκολα, και, πράγματι, αυτό επιδιώκω. Πιστεύω ότι είναι αχαριστία να βρίσκουμε παντού μόνο δυσκολίες και ασχήμιες, και δεν το αντέχω. Δεν αντέχω καρμιριά και τσιγκουνιά ψυχής. Αλήθεια. Πιστεύω στην ομορφιά και είμαι ευγνώμων γι' αυτήν.

    Πάμε παρακάτω.
    Αυτό που παραθέτεις σε εισαγωγικά, μάλλον, αυτό έγραψα!
    Να είμαστε καλά λοιπόν, να έχουμε ένα καλό υπόλοιπο καλοκαιριού (με 38 βαθμούς κελσίου θα ήταν τουλάχιστον αφελές να αναφερόμαστε σε φθινόπωρο...) και ό,τι ποθούμε το κυνηγάμε.
    Προσωπικά, επέστρεψα από τας εξοχάς, διαπίστωσα ότι (με καμμία έκπληξη) ότι:
    Όλοι όσοι υποσχέθηκαν δουλειά, δουλειά δεν προκύπτει, και φυσικά,
    κανείς δεν πληρώνει ούτε τα παλιά (ούουουουουουουου....!) ούτε τα νέα.
    Ως εκ τούτου, ανταποδίδουμε. Τί εννοώ:
    Ισχυρίζομαι ότι έχω δουλειές με φούντες εδώ και κει, και την ξανακάνω με ελαφρά (και βαριά) πηδηματάκια. Σήμερα είπα ότι έχω επιβλεψούλα και πήγα να επιβλέψω αν έχει κύμα ή όχι. Μόνος (όπως πολλές φορές καλώς ή κακώς) απήλαυσα ένα γκλόριους δίωρο μπάνιο στα βραχάκια. Τώρα σπίτι, υποτίθεται ότι υπο-δουλεύω ακούγοντας παλιά βαβουριαρικα νωχελικά maiden-πράγματα και λοιπές παλιο-ροκιές.
    Τους αγωνιστικούς μου χαιρετισμούς λοιπόν.
    Είπες ότι ήμουν λακωνικός και ξέφυγα. Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα βρε Harry!! (να, βλέπεις ...το ξανάκανες!) Επιβλεψούλες λοιπόν....καλή ιδέα !

      Εγώ για να είμαι ειλικρινής δεν έχω τίποτα με το καλό φθινόπωρο-χειμώνα. Ίσα-ίσα, όταν τελειώνουν οι διακοπές μου, δεν έχω όρεξη για άλλο καλοκαίρι (εγωίστρια γαρ, θεωρώ ότι το καλοκαίρι οφείλει να υπάρχει μόνο για την άδειά μου. Μετά θέλω δροσιές!)

      Θα σου αφιερώσω ένα από τα χιλιοακουσμένα κατά τη διάρκεια της εφηβείας μου κομμάτια των Μειντεν (μικρή είχα και μπλούζα με τον Εντυ !!) http://youtu.be/dTaD9cd8hvw

      Μια όμορφη Κυριακή να έχεις!

      Διαγραφή
  9. οι κρίσεις (συνεπακόλουθα κι οι κριτές) αφορούν
    μόνο όσους δεν έχουν δική τους άποψη (σκέφτομαι)
    και δεν έχουν δική τους άποψη για ένα θέμα
    όσοι δεν έτυχε να ασχοληθούν ή βαρέθηκαν
    να ασχοληθούν ώστε να αποκτήσουν (συνεχίζω τη σκέψη μου)
    αλλά μας απασχολούν οι απόψεις\κρίσεις
    μόνο για τα θέματα που μας ενδιαφέρουν
    όπως , εν προκειμένω, η ομορφιά (αρχίζω να το ξηλώνω)

    το ο του «όμορφου», δηλ. το ευ του εύμορφου είναι
    κυρίως αυτό που απασχολεί την Αισθητική ως κλάδο
    της φιλοσοφίας. Αυτό (το ευ, το καλό) μεταβάλλεται
    από εποχή σε εποχή και πια στη δική μας εποχή (για
    λόγους που δεν είναι της παρούσης) υπάρχουν τόσες
    απόψεις που κυριολεκτικά μπορεί κανείς να βρει αυτή
    που του ταιριάζει. (ok, το παραξήλωσα)

    (αρχίζω να το μαζεύω): δεν είναι ανάγκη να διαβάσει
    κανείς - και δεν είναι και εφικτό- τα άπαντα των
    αισθητικών φιλοσόφων, αν και κάποια στοιχειώδη
    δεν βλάπτουν. Μπορεί ωστόσο να οργανώσει ένα
    δικό του σύστημα αισθητικής κυρίως με το τι του πάει
    και τι δεν του πάει ως άποψη, ως εικόνα, ως τρόπος
    ζωής. Βασιζόμενος στο δικό ΤΟΥ γούστο πια οι
    κρίσεις των ‘καλοθελητών’ κριτών απλώς αποτελούν
    μέρος του γενικότερου θορύβου και τίποτα παραπάνω.


    υγ. πάντως οι βλάκες όντως δεν αντέχονται: κερδίζουν πάντα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιες στιγμές όμως ο γενικότερος αυτός θόρυβος γίνεται άκρως ενοχλητικός βρε Κώστα! Γιατί δεν μπορούμε να αποδεχθούμε απλά το σύστημα αισθητικής ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ? Χωρίς φασαρίες?

      υ.γ.: Οι βλάκες όσο και να κερδίζουν τελικά χάνουν καθώς δεν μπορούν να εκτιμήσουν τη νίκη τους. Τουλάχιστον αυτό έχω συνειδητοποιήσει ερμηνεύοντας τους "βλάκες" της δικής μου ζωής.

      Πάντως συμφωνούμε πως η ουσία τελικά μάλλον είναι ότι δεν έχει σημασία τι είσαι ή πως σε βλέπουν οι άλλοι αλλά πως βιώνεις τη δική σου ζωή και αν μπορείς σε αυτή να βρεις όσα θα σε κάνουν να νιώσεις καλά. Άλλος έτσι...άλλος γιουβέτσι, κι όλοι ευτυχείς. Τέλος παραμυθιού και ζήσαμε όλοι καλά αλλά ... μπορούμε και καλύτερα!

      Καλό απόγευμα Κώστα!

      Διαγραφή