Τετάρτη, 2 Νοεμβρίου 2011

Είδωλα



Κοιτάζεις τον εαυτό σου στον καθρέφτη 
και γίνεσαι άλλος, για να σ' αντέξεις


Ντύνεσαι αλλιώς
 πρόσωπο από κάτοπτρο καμπύλο
για μεγέθυνση του ειδώλου παρουσιάζεις


Άλλον καθρέφτη, για καθέναν ειδικό


Κι όμως 
σκέφτομαι 
πως σίγουρα το ξέρεις...



Όσους καθρέφτες 
κι αν κρατάς για να επιβιώσεις

για να ζήσεις
να κοιτάξεις πρέπει αλλού


Η τελευταία πράξη στη σκηνή του θεάτρου σου
μην είναι αντικατοπτρισμός.

Υ.Γ.:Οι φωτογραφίες από μια εκδρομή στην λίμνη Τσιβλού. Η τελευταία κάπου στο Ξυλόκαστρο για ζεστή σοκολάτα :-)

21 σχόλια:

  1. για να ζήσεις πρέπει να κοιτάξεις αλλού. τα μάτια μου όμως δύσκολα ξεκολλάνε από την τελευταία μαγική φώτο!

    Καλησπέρα Μ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Carlito,

    Ευχαριστώ πολύυυυυυ! Κι εμένα μου αρέσει πολύ η συγκεκριμένη.
    υ.γ.: Δεν ξέρω αν έχεις δει την ταινία, αλλά σε όποιον έδειξα την συγκεκριμένη φωτο, μου είπε ότι θυμίζει λίγο Dogville (?) - Καταπληκτική ταινία by the way.
    υ.γ.2: εσένα σου χρωστάω, αλλά το δουλεύω. Προς το παρόν τρέχω και δεν φτάνω!!!!

    Όμορφο βραδάκι εύχομαι :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα καλύτερα σου έυχομαι!..τρομερή ταινία.

    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ναι, θυμίζει αυτή την ταινία η οποία είναι και από τις αγαπημένες μου.
    Υπέροχες οι φωτογραφίες, πρέπει να ήταν πολύ ωραία η εκδρομή.
    'Οσο για τους καθρέφτες, αυτοί που τους χρησιμοποιούν θα πρέπει να έχουν στο νου τους οτι κοντά τους θα έχουν μόνο ειδωλο-λάτρες.
    Πόση ανασφάλεια μπορεί να κρύβεται πίσω από έναν καθρέφτη; Δεν ασχολούμαι πια με όσους κρύβονται για οποιονδήποτε λόγο και να το κάνουν.
    Ευτυχώς υπάρχουν γύρω μας τόσοι άνθρωποι που δείχνουν τον πραγματικό τους εαυτό που δε χρειάζεται να μπαίνουμε σε σχέσεις καταδικασμένες από την αρχή.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχες εικόνες και υπέροχα λόγια*.*
    Kαλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μόνη σου αγάπη μου το είπες: τα πάντα είναι θέμα οπτικής....

    φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. AnD μου,

    Η εκδρομή ήταν όντως υπέροχη!! Χρειάζεται να ξεφεύγεις καμιά φορά, να αφήνεσαι και να χαλαρώνεις.
    Όσο για τους καθρέφτες, ίσως να έχεις δίκιο, ίσως να κρύβουν ανασφάλεια. Μπορεί όμως να κρύβουν και σεβασμό ή και ανάγκη. Δεν μπορούν όλοι να μας δεχτούν όπως είμαστε. Δεν χρειάζεται κιόλας. Αλλά κάποιες φορές η επαφή με ανθρώπους που δεν σε συμπαθούν ή δεν συμπαθείς είναι απαραίτητη για την (επαγγελματική) επιβίωση. Άλλες φορές φίλοι φίλων ή συγγενείς γίνονται αποδέκτες καθρεφτισμάτων μόνο και μόνο για να μην πληγωθούν αυτοί που αγαπάς και τέλος δυστυχώς ή ευτυχώς δεν είμαστε τέλειοι. Γιατί να αναγκάσεις τον απέναντι, που συμπαθείς, να ανέχεται τη ζήλια σου, το κόλλημά σου ή το όποιο ελλάτωμά σου? Το ντύνεις αλλιώς, το ομορφαίνεις και το παρουσιάζεις. Όλοι έχουμε χίλια πρόσωπα, ποιο δείχνεις, σε ποιόν και πότε αλλάζει.
    Και μια απορία: πιστεύεις πως υπάρχει και ποιος είναι ο πραγματικός εαυτός?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Rainmaker's phantom,

    Ευχαριστώ πολύ για το ευγενικό σχόλιο. Άρχισα πρόσφατα να ασχολούμαι με τη φωτογραφία, οπότε το εκτιμώ ιδιαίτερα :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Λύχνε μου,

    Ναι, μόνη μου τα λέω. Λες να τ'ακούω και μόνη μου?

    Φιλί πίσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαγικές Φωτογραφίες

    κι ο Χορός των Ειδώλων είναι κομμάτι του Αρχαίου Θεάτρου του Εαυτού μας...

    Στάδιο Λαθών
    που αν δεν το διαβείς
    πως θα εξοπλιστείς από τη Σοφία της Αλλαγής σου???

    Δε φοβάμαι τα Είδωλα και τα Προσωπεία...

    Φοβάμαι τους Αιώνια Κομπάρσους
    που πατάνε σε πτώματα για έναν Πρωταγωνιστικό Ρόλο,
    που τελικά δε θα τον κατακτήσουν ΠΟΤΕ!!!


    Φιλάκι... μαγικό Κορίτσι...

    όχι από την Αντανάκλαση μιας ~reflection~
    μα από μένα, την Κάκια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Μ!
    Δεν πιστεύω οτι χρειάζεται να κρύβεται κανείς από αγάπη. Η αγάπη συγχωρεί τα ελαττώματα και τις αδυναμίες και αυτή είναι η ομορφιά της. Οπότε δε νομίζω οτι πρέπει κανείς να κρύβει οποιοδήποτε ελάττωμά του απ'ο αυτους που αγαπά. Μπορεί να δουλεύει πάνω σ'αυτό, εφόσον το έχει αντιληφθεί και να δείχνει στους αγαπημένους του οτι το παλεύει. Αλλιώς είναι σαν να το βάζει κάτω απ'το χαλί για να είναι αρεστός και αυτό σίγουρα κάποια στιγμή δε θα μείνει κρυφό. Μάλιστα θα οδηγήσει σε άσχημες καταστάσεις και θα καταλήξει να πληγώσει αυτούς που υποτίθεται οτι προστάτευε.
    Στη δουλειά, ναι. Πιστεύω κι εγώ οτι εκεί κάνουμε πολλές τέτοιες υποχωρήσεις. Εκεί θέλει μέτρο κυρίως στην έκφραση. Αυτό όμως είναι κάτι που ισχύει και έξω. Είναι ειλικρίνεια να απαντήσεις οτι δε σου αρέσουν τα παπούτσια μου όταν σε ρωτήσω. Είναι αγένεια να μου το πεις χωρίς να σε ρωτήσω.
    Αλλά είναι μέγιστη ηλιθιότητα να το πεις στο αφεντικό σου χωρίς να σε ρωτήσει. Και θέλει κότσια να του το πεις όταν σε ρωτήσει.
    Βλέπεις τις διαφορες;
    Επομένως μπορεί κανείς να είναι αυθεντικός (αλλά όχι ηλίθιος) και στη δουλειά ακόμα και πιστεύω οτι αυτό είναι μια αρετή που ιδιαίτερα στα επαγγελματικά εκτιμάται δεόντως.

    Αν υπάρχει ο πραγματικός εαυτός;
    Υπάρχει πιστεύω και παρόλο που είναι δύσκολο σε μας τους ίδιους να τον γνωρίσουμε, αν δώσουμε προσοχή μπορούμε να τον ακούσουμε. Φυσικά αλλάζει και δε μένει στάσιμος. Το κακό με τους εαυτούς μας είναι οτι έχουμε δαπανήσει ελάχιστο χρόνο για να τους ανακαλύψουμε. Έχουμε δαπανήσει πολύ περισσότερο χρόνο απ'όσο χρειάζεται για να ανακαλύψουμε τους εαυτούς αυτών που μας ενδιαφέρουν.
    Πολλές φορές όμως αυτό είναι αδύνατο και μας στεναχωρεί. Πώς να ανακαλύψεις κάποιον που δεν έχει ανακαλύψει τον ίδιο του τον εαυτό;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάκια λοιπόν,

    Μ'αρέσει ο χορός σου :-)
    Και αντανακλά, όσο κι αν δεν το θέλησες, τις προθέσεις μου. Μ'αρέσει να είμαι εγώ με χίλια πρόσωπα κι όλα δικά μου. Και ναι, να φοβάσαι, σωστά τα λες, όσους δεν έχουν επίγνωση του εαυτού τους ...
    Απόλυτη συμφωνία? Δεν κατάλαβα καλά ή να αρχίσω να ανησυχώ? Αντίδραση βλέπεις είναι το δεύτερο όνομά μου...

    Μια υπέροχη μέρα σε περιμένει .. απόλαυσέ την !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. AnD καλημέρα και σε εσένα (και πραγματικά τι όμορφη μέρα!)

    Χαλαρώνεις τις αντιδράσεις μου επικίνδυνα (μα τι πάθατε όλοι σήμερα και συμφωνώ μαζί σας? ;-)
    Εν μέρει λοιπόν, συμφωνούμε. Η αγάπη αποδέχεται. Αλλά κι εμείς οφείλουμε, όπως σωστά λες, να την προστατεύουμε απο κακοτοπιές. Και να δουλεύουμε πάνω στα άσχημα. Πόσα μπορεί να αντέξει η αγάπη? Ήδη πρέπει να αντέξει στο χρόνο...μη είμαστε και πλεονέκτες! :-) Δεν μπορεί και δεν πρέπει να τα αντέχει πάντα όλα. Τότε καταντάει κατάντια...Οι σχέσεις θέλουν πολύ δουλειά...αχ πόση δουλειά θέλουν!!!
    Καταλαβαίνω τις διαφορές όπως τις θέτεις και τις έθεσες όμορφα. Δεν μπορώ να διαφωνήσω εδώ.
    Για τον πραγματικό εαυτό όμως έχω μια (μικρή) ένσταση (ευτυχώς γιατί είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι χάνω την αντιδραστική φύση μου!). Πιστεύω, όπως κι εσύ, ότι είναι πολύ σημαντικό να ανακαλύψεις τον εαυτό σου και χρειάζεται χρόνος και ειλικρίνεια, όμως πιστεύω επίσης -όπως κι εσύ το λες- πως δεν είναι στάσιμος και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με τον χρόνο, δεν είναι μόνο ότι εξελισσόμαστε σαν άνθρωποι (όσοι τέλος πάντων εξελισσόμαστε :-))))) αλλά θεωρώ ότι άλλη είμαι εγώ με και για την μητέρα μου, άλλη με και για την αδελφή μου, άλλη για τα παιδιά, για τους φίλους κλπ. Για αυτό και πρέπει να ανακαλύπτεις τον εαυτό σου ξανά και ξανά και ξανά. Καθημερινή παρακολούθηση και επεξεργασία...και όσο για τους άλλους μόνο μια εικόνα για μας μπορούμε να φτιάξουμε, τίποτα παραπάνω.
    Υ.Γ.: ο χρόνος που αφιερώνεις για να κατανοήσεις τον άλλον μπορεί να αποβεί τα μάλα χρήσιμος αν επεξεργαστείς τα στοιχεία με γνώμονα εσένα: δηλαδή: γιατί θεωρώ ότι ο φίλος μου είναι μυγιάγγιχτος επειδή κάθε φορά που συζητάω για τους φίλους του εκνευρίζεται? Μήπως εγώ είμαι πολύ επικριτική ή κουτσομπόλα? Αλλά μην το παρακάνεις γιατί θα καταντήσεις ενοχική όπως μια ...ε..."γνωστή Μου"

    Πάω να πάρω λίγο ήλιο τώρα αλλά πολύ ευχαριστιέμαι τις κουβεντούλες μας! Φιλιάααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η τελευταία πρόταση με πέθανε! Ο τρόπος που διατυπώσατε το μεγαλύτερο φόβο μου.
    Έριξα μια βιαστική ματιά στα σχόλια και διαπίστωσα ότι η δική μου οπτική πάνω στο κείμενό σας διαφέρει. Αποσυμβόλισα τους καθρέφτες ως τις πολλές και διαφορετικές πτυχές που συγκροτούν μία προσωπικότητα, τους περισσότερους εαυτούς που κουβαλάμε, πώς αυτοί συνυπάρχουν, ενίοτε συγκρούονται, και πώς ενεργοποιείται ο ένας κι αντιστοίχως υποχωρεί ο άλλος ανάλογα με το πρόσωπο που έχουμε απέναντί μας. Δίχως αυτό να ενέχει κάτι το ανέντιμο, υποκριτικό, ή αρνητικό γενικότερα, απλώς οι άνθρωποι είμαστε πολύπλευρες και πολύπλοκες κατασκευές.
    Όπως και να 'χει, εμπνευσμένο κείμενο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλημέρα Absendminded,

    Καταρχήν καλωσήρθες και ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο:-)
    Πίστεψέ με, χαρά μου θα είναι πάντα να διαφωνούμε, καθώς από τις διαφορές πάντα κάτι μαθαίνουμε, μα στη συγκεκριμένη περίπτωση νομίζω πως αυτό που λες υπονοούσα...Γι' αυτό έγραψα και στην AnD παραπάνω "Όλοι έχουμε χίλια πρόσωπα, ποιο δείχνεις, σε ποιόν και πότε αλλάζει. " και παρακάτω "'άλλη είμαι με και για την αδελφή μου, κλπ". Οφείλω να ομολογήσω όμως ότι η δική σου επεξήγηση ήταν πολύ πιο ξεκάθαρη και κατανοητή ως θέση και για αυτό σε ευχαριστώ :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις και να ξέρεις οτι κι εγώ πολύ απολαμβάνω τις κουβεντούλες μας.
    Τα πρόσωπα που περιγράφεις είναι η Αγάπη...
    Αλλιώς τη δείχνεις στη μαμά, αλλιώς στον αδερφό αλλιώς στο φίλο σου.
    Είναι πάντα η ίδια αγάπη απλά αλλιώς εκδηλώνεται.Εσύ είσαι πάντα η ίδια (σε σχέση με τον εαυτό σου) αλλά ο καθένας από αυτούς αλλιώς σε αντιλαμβάνεται ή έτσι εσύ νιώθεις.
    Αν απομονώσεις τον εαυτό σου από τους υπόλοιπους καταλαβαίνεις το ποιός ακριβώς είσαι άσχετα από τι δείχνεις.
    Βέβαια αυτή είναι πολύ μεγάλη κουβέντα με πολλές παραμέτρους που δύσκολα μέσω μηνυμάτων μπορεί να γίνει, μιας και φαντάζομαι οτι θέλει πολλή μεγαλύτερη ανάλυση αυτό που η κάθε μια μας λέει. Είναι από τις φιλοσοφικές κουβέντες που πρέπει να γίνονται από κοντά.
    Παρόλα αυτά όμως επειδή έχουμε καλή διάθεση πιστεύω οτιπάντα καταλαβαίνουμε το το λέει η κάθε μια και πάντα πηγαίνουμε κι οι δυο τη σκέψη μας ένα βήμα μπροστά.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. AnD Καλημέρα !

    Όμορφη οπτική αυτή που περιγράφεις. Σταθερή. Μου αρέσουν οι σταθεροί άνθρωποι. Έχω παντρευτεί έναν τέτοιο. Με συμπληρώνει. Εγώ ως φανατική πιραντελική πιστεύω στα πολλά πρόσωπα του ανθρώπου. Και μόνη μου να μείνω θα δω διαφορετικά Μ μέσα μου. "Ίσως είναι η ανισορροπία σου", θα με πείραζε ο άντρας μου και ίσως να έχει δίκιο :-) Κάποιοι άνθρωποι ίσως είναι πιο σταθεροί κάποιοι όχι και τόσο. Ίσως να οφείλεται και στη διάθεση που έχουμε κάθε φορά, στο φως κάτω το οποίο φωτίζουμε το είναι μας ανά τις περιστάσεις. Βλέπε "Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε" του Πιραντέλο. Για αυτό και δεν υπάρχει σωστό ή λάθος. Για αυτό και οι συζητήσεις είναι όμορφες :-)

    y.g.:Θα πρέπει να κάνουμε μια ανάρτηση με τις διαφορετικές μας απόψεις επί του θέματος και να τις αναρτήσουμε παράλληλα, ωραία δεν θα είναι, τι λες ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Εμέα να δεις ανισορροπία! αχχααχαχ
    Είναι θέμα οπτικής όπως συνηθίζεις να λες.
    Τα πράγματα είναι όπως είναι. Εμείς σκοτιζόμαστε να τους δώσουμε ερμηνεία. Μα ο καθένας είναι λογικό να έχει τη δική του. Από κει που βλέπει, ανάλογα με το φωτισμό, ανάλογα με τον τρόπο που κατανοεί τις λέξεις και επιλέγει να εκφράσει την άποψη του.
    Πολλές φορες είναι το ίδιο και εκφράζεται διαφορετικά. ή είναι λεπτές οι γραμμές που χωρίζουν τα νοήματα.

    Έτσι και ο εαυτός. Είναι ένας και οι ερμηνείες καθώς και οι συμπεριφορές ποικίλλουν.

    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καποτε ειχα αναρωτηθει πώς θα ηταν η ζωη μας χωρις καθρεφτες. Αν η γνωμη που θα αποκτουσαμε για την αυτοεικονα μας εξαρτιοταν μονο από την ματιά των άλλων για εμας.
    Πιστευω πως θα ειχαμε λιγοτερους λογους για να ειμαστε ναρκισσιστες και περισσοτερους για να ειμαστε αγαπητοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπημένη μου Scarlett,

    Όμορφη σκέψη και ακούγεται ευχάριστα, αλλά νομίζω πως πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι που θα επιμένουν να κοιτάζουν μόνο το έξω, δηλαδή μόνο την εικόνα και για αυτό καθόλου καλύτεροι ή χειρότεροι δεν νομίζω να ήμασταν. Ίσως μόνο λίγο πιο αχτένιστοι?

    Σε φιλώ (κι εσένα και την όμορφη δεύτερη πατρίδα μου!) Να περνάς καλά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή